Friday 11 October 2013

:: Wanita Syurga Bidadari Dunia ::

Keanggunan yang terpancar darimu.. muslimah..
Ketegasan jiwamu bak perisai nan indah
Kau hadirkan pesona penuh berbalut takwa
Laksana surga di dunia

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah
Ketangguhan dirimu yang terbingkai solehah
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa
Sejukmu mententeramkan jiwa

Engkau wanita syurga bidadari dunia
Kehormatan kau jaga dengan penuh cinta
Engkau wanita syurga
Bak permata berharga
Berbinar indah dalam kesucian jiwa




Ya Allah...kuatkan langkahku...terasa hinanya diriku di sisi-Mu Ya Rabbi.. Betapa banyak rahmat yang Kau limpahkan padaku..Betapa banyaknya keampunan yang kau tadahkan walaupun berkali aku khilaf pada jalanku,,,Bimbinglah aku dengan hidayah-Mu..Kuatkan perjalanan hidupku agar aku tidak lalai dengan dunia-Mu..Tunjukkan aku jalan ke syurga-Mu dengan cahaya hidayah-Mu Ya Rabbi...Sesungguhnya aku lemah Ya Allah...Sering aku hanyut dengan dunia sedangkan Kau melimpahkan aku dengan rezeki yang tidak putus-putus... Allahu Rabbi...kerdilnya aku di sisi-Mu..Aku mencari kekuatan itu...Jalan ke arah syurga-Mu...menjadi wanita syurga...Kuatkan aku dalam perjalanan menuju cinta-Mu Ya Allah...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Starry Sun